CHAOS PIERWSZEGO...

„W czasach, w których podważa się podstawowe naukowe fakty, bardzo potrzeba nam nauki i rozumu, również, a może zwłaszcza, w przestrzeni sztuki” – grzmi zza sceny Głos Jana Peszka podszywającego się pod... Opis

CHAOS PIERWSZEGO...

„W czasach, w których podważa się podstawowe naukowe fakty, bardzo potrzeba nam nauki i rozumu, również, a może zwłaszcza, w przestrzeni sztuki” – grzmi zza sceny Głos Jana Peszka podszywającego się pod... Opis

GŁĘBIEJ

Z ciemności wyłania się kształt. Coś, co przypomina spłaszczoną kulę. O bardzo wyraźnych krawędziach. Wygląda spokojnie. Jak księżyc na bezgwiezdnym niebie albo cień ryby samogłowa na powierzchni oceanu.... Opis

GŁĘBIEJ

Z ciemności wyłania się kształt. Coś, co przypomina spłaszczoną kulę. O bardzo wyraźnych krawędziach. Wygląda spokojnie. Jak księżyc na bezgwiezdnym niebie albo cień ryby samogłowa na powierzchni oceanu.... Opis

GŁÓD

„Jak, do diabła, możemy żyć, wiedząc, że dzieją się takie rzeczy?” – pytają autorzy musicalu o głodzie, zjawisku, które uśmierca rocznie miliony ludzi. Inspirowany książką Caparrósa spektakl opowiada o... Opis

GŁÓD

„Jak, do diabła, możemy żyć, wiedząc, że dzieją się takie rzeczy?” – pytają autorzy musicalu o głodzie, zjawisku, które uśmierca rocznie miliony ludzi. Inspirowany książką Caparrósa spektakl opowiada o... Opis

KOPCIUSZEK

O szklane ściany zimnego, designerskiego domu Macochy rozbijają się ptaki. „Analogowa” Wróżka (Bartosz Bielenia) bawi Kosię­‍‑Kopciuszka (Jaśmina Polak) magicznymi sztuczkami, ale przede wszystkim – dzięki... Opis

KOPCIUSZEK

O szklane ściany zimnego, designerskiego domu Macochy rozbijają się ptaki. „Analogowa” Wróżka (Bartosz Bielenia) bawi Kosię­‍‑Kopciuszka (Jaśmina Polak) magicznymi sztuczkami, ale przede wszystkim – dzięki... Opis

KWESTIA TECHNIKI

Moment, w którym maszynista może wyjść na scenę, to antrakt. Wtedy, kiedy widzowie nie mają szansy go zobaczyć. Niewidzialność, a jednocześnie istotna obecność, bez której zagrożone są nie tylko losy spektaklu,... Opis

KWESTIA TECHNIKI

Moment, w którym maszynista może wyjść na scenę, to antrakt. Wtedy, kiedy widzowie nie mają szansy go zobaczyć. Niewidzialność, a jednocześnie istotna obecność, bez której zagrożone są nie tylko losy spektaklu,... Opis

NADCHODZI CHŁOPIEC

W scenie rozgrywającej się w sali gimnastycznej w koreańskim Gwangju, tuż obok publiczności, leżą ciała zamordowanych podczas demokratycznego powstania – głównie studentów. Ich obmycia i identyfikacji... Opis

NADCHODZI CHŁOPIEC

W scenie rozgrywającej się w sali gimnastycznej w koreańskim Gwangju, tuż obok publiczności, leżą ciała zamordowanych podczas demokratycznego powstania – głównie studentów. Ich obmycia i identyfikacji... Opis

NIC

W jednej z pierwszych sekwencji spektaklu Roman Gancarczyk do wtóru granej przez siebie minimalistycznej kompozycji mówi Miłoszowskiego Orfeusza i Eurydykę. Spektakl rozpoczyna więc zejście do Hadesu,... Opis

NIC

W jednej z pierwszych sekwencji spektaklu Roman Gancarczyk do wtóru granej przez siebie minimalistycznej kompozycji mówi Miłoszowskiego Orfeusza i Eurydykę. Spektakl rozpoczyna więc zejście do Hadesu,... Opis

NIE-BOSKA KOMEDIA

Nagrodzona przez jury Boskiej Komedii sztuka inspirowana dramatem Krasińskiego nie pozostawia widza obojętnym. Jej jądro stanowi słynna polemika Pankracego i Hrabiego Henryka (tutaj rozdwojonego na kobietę... Opis

NIE-BOSKA KOMEDIA

Nagrodzona przez jury Boskiej Komedii sztuka inspirowana dramatem Krasińskiego nie pozostawia widza obojętnym. Jej jądro stanowi słynna polemika Pankracego i Hrabiego Henryka (tutaj rozdwojonego na kobietę... Opis

OPERA MLECZANA

Za sprawą Stanisława Radwana na scenie pojawiają się postaci znane z rysunków Andrzeja Mleczki. Kompozytor napisał muzykę do niecodziennego libretta: ułożonego z zamieszczanych w „dymkach” żartobliwych... Opis

OPERA MLECZANA

Za sprawą Stanisława Radwana na scenie pojawiają się postaci znane z rysunków Andrzeja Mleczki. Kompozytor napisał muzykę do niecodziennego libretta: ułożonego z zamieszczanych w „dymkach” żartobliwych... Opis

TRYLOGIA

Trzy części, sześć tomów, 2603 strony i jeden spektakl. Tak najkrócej można opowiedzieć niezwykły pomysł wystawienia całej Trylogii Sienkiewicza w jeden wieczór. Od momentu premiery spektaklu w ramach... Opis

TRYLOGIA

Trzy części, sześć tomów, 2603 strony i jeden spektakl. Tak najkrócej można opowiedzieć niezwykły pomysł wystawienia całej Trylogii Sienkiewicza w jeden wieczór. Od momentu premiery spektaklu w ramach... Opis